یکی از کاکتوس های جوانه دار سنگین شده بود و چند روزی بود کاکتوس مادر کمر خم کرده بود زیر بار نوجوان، داشتم کاکتوس را سر و سامان میدادم و سبک اش میکردم. از مامان خانم امر رسید حالا که دستهایت خاردار شده!! باقی کاکتوسها را هم دلشاد کن :) اطاعت امر کردم. اول که رفتم سراغ پنجره معلوم شد که یک نفر سعی کرده به خودش لطف کند و از هر کدام از کاکتوسها تکه ای برای خودش برده است!! خواستم از همین تریبون اعلام کنم کاکتوس میبری به جهنم حداقل به زور از تنه جدایش نکن که هم طفلی که بردی خراب شود هم مادر بخت برگشته با توسل به زور تو و در فراق جوان اش خانه خراب شود. درحال گلدان عوض کردن فکر کردم بعضی از آدمهای دوروبر ما هم کاکتوس تشریف دارند.خار داشتن و زخم زدن جزء جدانشدنی آنهاست شاید خیلی از اوقات نخواهند آزارت بدهند اما میدهند. فکر نکنم کاکتوسها (اصل جنس را عرض میکنم از تیره گیاهان) خودشان دلشان بخواهد کسی را که سیرآب شان میکند یا غذا و دوا بهشان میرساند را زخمی کنند، آدمهای کاکتوسی هم همین هستند شاید دلشان بغل و ناز و نوازش بخواهد اما تا نزدیکشان میشوی زخمی ات میکنند. آدمهای کاکتوسی زندگی تان را دوست بدارید شاید نشود آنها را بغل کرد اما بی شک میشود محتاطانه آنها را نوازش کرد حال کمی هم خراش برداریم مگر چه میشود. کاکتوسها یکی از مهربان ترین مخلوقات اند حال چه گیاهان چه آدمهایشان.از محبت کردن به کاکتوسها نترسید شاید هر چند سال اما بی شک برای قدردانی از محبت تان گل خواهند داد. گاهی هم لازم است ما آدم ها هم روی خود پوست کاکتوس بکشیم بلکه بتوان با آدمهای اطراف اخطار داد که من خاردارم به من نزدیک نشوید. :))
577...ما را در سایت 577 دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 121